سید حسام حسینی؛ سیده نسرین حسینی؛ خدیجه زارعی؛ مریم السادات طباطبایی
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 105-128
چکیده
در این پژوهش با هدف بررسی نقش مبانی تربیت دینی در مواجهه با رنجهای وجودی در دوران همهگیری ویروس کرونا، الگوی نظری جدیدی با استفاده از روش پژوهش استنتاجی پیش رونده فرانکنا در بالاترین سطح تبیین و معرفی گردید.در این راستا پس از بررسی گزارههای الگوی نظری مد نظر که ما آن را «الگوی مثبت تربیت دینی در تقابل با رنج وجودی» نام نهادیم، ...
بیشتر
در این پژوهش با هدف بررسی نقش مبانی تربیت دینی در مواجهه با رنجهای وجودی در دوران همهگیری ویروس کرونا، الگوی نظری جدیدی با استفاده از روش پژوهش استنتاجی پیش رونده فرانکنا در بالاترین سطح تبیین و معرفی گردید.در این راستا پس از بررسی گزارههای الگوی نظری مد نظر که ما آن را «الگوی مثبت تربیت دینی در تقابل با رنج وجودی» نام نهادیم، چالشها و مسائل پیرامون افسردگی و رنجهای وجودی ناشی از این اپیدمی موردبررسی قرار گرفت و یافتهها حاکی از آن است که رنجهای وجودی ناشی از همهگیری ویروس کرونا بهواسطه زیر سؤال بردن پیشفرضهای پذیرفته شده، انزوای اجتماعی و رنج ناشی از مرگ اطرافیان چالشهایی را برای معنای زندگی افراد در پی دارد و الگوی نظری مدنظر تربیت دینی بهواسطه توسعه و بازسازی معنای زندگی در کاهش آلام و رنجهای وجودی مؤثر واقع میگردد.