زینب سادات معنوی؛ مسلم طاهری
دوره 3، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 189-206
چکیده
مقاله حاضر درصدد بررسی «خودنمایی زنان در فضای مجازی بهمثابه یک آسیب اجتماعی» است و برای مقابله با آن، راهکارهایی ارائه میشود. امروزه بخش عظیمی از حضور اجتماعی افراد در فضای مجازی ساماندهی شده است. این فضا میتواند بهمثابه فرصتی طلایی یا بحران و آسیبی جدی تلقی شود. از سوی دیگر، گرایش به زیبایی در تمام افراد بهویژه زنان ...
بیشتر
مقاله حاضر درصدد بررسی «خودنمایی زنان در فضای مجازی بهمثابه یک آسیب اجتماعی» است و برای مقابله با آن، راهکارهایی ارائه میشود. امروزه بخش عظیمی از حضور اجتماعی افراد در فضای مجازی ساماندهی شده است. این فضا میتواند بهمثابه فرصتی طلایی یا بحران و آسیبی جدی تلقی شود. از سوی دیگر، گرایش به زیبایی در تمام افراد بهویژه زنان بهطور ذاتی وجود دارد زمانی که تمایل به سمت زیبایی با میل به نمایش آن همراه میگردد، زمینهای را مهیا میکند که ممکن است به خودنمایی منجر شود و دیگر یک مسئله خصوصی و مربوط به حیات فردی انسان نیست بلکه در اجتماع و حوزه عمومی نیز نمود پیدا میکند. خودنمایی زنان در فضای مجازی میتواند عامل اثرگذاری محسوب شود که پیامدهای قابلتأمل را به دنبال دارد. این مقاله مبتنی بر روش کیفی توصیفی و تحلیلی سامان مییابد و در پی آن است که به علل خودنمایی زنان در فضای مجازی و روشهای تأثیرگذار در فرایند خودنمایی آنان و راهکارهای مقابله با آسیبهای حاصل شده از این بحران بپردازد.